32 lines
4.2 KiB
PHP
32 lines
4.2 KiB
PHP
|
|
<div class="nadpis-galery">Jak vznikala trať</div>
|
||
|
|
<div class="text-galery">Mým prvotním záměrem bylo ukázat vám ty nejatraktivnější partie Krušných hor. Jelikož podstatnou část terénu mám velmi dobře proběhanou,
|
||
|
|
mohl jsem si dovolit spoustu kontrol vymyslet od stolu a jen následně je podle situace v terénu doladit v mapě. Např. okolím nejhezčí kontroly závodu
|
||
|
|
(některými závodníky proklínané padesátky) jsem několikrát pročvachtal v rámci přípravy na MS 2008 v Estonsku. Rozhodl jsem se, že tam prostě nějakou kontrolu umístit musím.
|
||
|
|
Situaci jsem nejprve komplet obkreslil ze staré OB mapy Rašeliniště a pak postupně celou oblast promapovával tak, aby se závodníci ve změti melioraček aspoň trošku vyznali
|
||
|
|
a byli schopni lampion po kratším pročesávání dohledat. Samozřejmě ti, kteří neudrží směr, nebo dokonce namísto toho, aby využili některou z přilehlých pěšin, zkusí jít
|
||
|
|
na náhodu přes bažinu s rýhami azimutem, by měli pohořet. A méně zkušení by měli z mapy poznat, že tu mohou za 50 bodů zaplatit velkou časovou ztrátou, tudíž je na zvážení,
|
||
|
|
zda raději tuhle kontrolu nevynechat.</div>
|
||
|
|
<div class="nadpis-galery">Budování koncepce trati</div>
|
||
|
|
<div class="text-galery">Začal jsem tím, že jsem si v bezprostředním okolí cíle vytipoval dostatek výběhových či příběhových kontrol. Přesně podle pravidla Vládi Hory,
|
||
|
|
že do hash house se nemá cenu vracet, pokud neexistují min. 4 možnosti jak jej opustit. Dále jsem chtěl vytvořit jakousi předcílovou oblast, ve které by týmy po zvážení
|
||
|
|
svých časových možností mohli sbírat body ještě těsně před skončením limitu. Okolí hory Pramenáč, ležící na východ od cíle, se mi k tomu zdálo přímo předurčené. Jelikož
|
||
|
|
terén v Německu jsem znal převážně jen z běžek, naplánoval jsem tam jen cca 20 kontrol. Ve strmých svazích Krušných hor jsem chtěl lampiony rozesít tak, aby nebylo úplně
|
||
|
|
jednoduché vymyslet ideální trasu, ale aby týmy, které správně přečtou vrstevnice, mohly poměrně bez problémů najít trasu blížící se optimu. Top teamy by tam dle mého měly
|
||
|
|
začít a postupně směřovat na západ až k nejvyššímu bodu mapy na hoře Loučná (950 m.n.m.). Odtud by si buď naplánovali okruh zakončený návštěvou hash house těsně po setmění,
|
||
|
|
nebo by mohli cíl úplně vynechat. Do hluchého úseku v Německu na SZ mapy (mezi kontrolami 59-58-40) bych se snažil dojít v noci, rovněž jednodušší SV mapy se mi zdál vhodný
|
||
|
|
pro noční hledání. Těžké kontroly v močálech bych si nechal na ráno, kdy už k nim povedou sloní stezky.</div>
|
||
|
|
<div class="nadpis-galery">Dolaďování kontrol</div>
|
||
|
|
<div class="text-galery">Při probíhání terénu se mi do cesty připletlo několik dalších krásných přírodních útvarů, dokonce přímo v místech, kde se mi to hodilo. V mapě tedy přibylo několik nádherných
|
||
|
|
skal, lomů či půvabných rybníčků a některé z nich jsem i použil pro závod. Olístečkováno jsem měl už na jaře, takže zbývala spousta času doladit jednotlivé kontroly a co
|
||
|
|
nejpřesněji zachytit jejich okolí v mapě. A také vyšperkovat tratě. Prostor závodu jsem si rozdělil do segmentů a v těch jsem se snažil kontroly vybalancovat tak, aby
|
||
|
|
existovalo několik možností kudy je pospojovat. Atlet s turistou se na ideálním postupu asi neshodnou, ale oba by si měli svou variantu najít. Příklad: shluk 91-55-68-61
|
||
|
|
s pokračováním na 87, 92. Dosti týmů vynechalo k. 55 a šlo přes Lom rovnou na 68-87. Přitom postup 55-61-68-87 zas o tolik delší není, tedy pokud ctíte vrstevnice a trefíte
|
||
|
|
pěšinu nahoru k 68. Hlavně se člověk nesmí nechat nachytat na postup 55-68, který vede přes 2 strmá údolí.<br>
|
||
|
|
Rozhodně bych nevynechal k. 87, už jen kvůli německému popisu "Das Wasserleitungstollenmundloch" (ústí tlakové štoly vodovodu) :-).<br>
|
||
|
|
Další minišpek jsem připravil na dvojkontrole 44-70. Sedmdesátku nejspíš dost týmů vynechalo, přitom nahoru by se dostali za dvacet minut a měli by spolu s koncem železnice
|
||
|
|
vlastně 110 bodů.<br>
|
||
|
|
Ale to jsou už jen detaily. Podstatné je, že se vám snad závod líbil a že práce nás pořadatelů byla odměněna vaší spokojeností.</div>
|
||
|
|
|
||
|
|
|
||
|
|
|